Der skal på websiden bestilles produkter for minimum 200 kr. for at gennemføre en ordre.
Priserne som fremgår i vores online butik er inklusive moms, men inkluderer ikke forsendelsesomkostninger. Vores nuværende forsendelsesomkostninger er:
Forsendelsesomkostninger i Danmark fra en ordreværdi på 699 kr. = gratis levering
Forsendelsesomkostninger i Danmark fra en ordreværdi på 200 - 699 kr. = fra 49 kr.
Alle ordrer afgivet i Horze webshop afsendes inden for 2 hverdage efter bestillingen er foretaget. Der kan dog forekomme forsinkelser i højsæsoner og under kampagner. Men vi bestræber os selvfølgelig på, at levere varerne indenfor den estimeret leveringstid. For ordrer, der indeholder brodering, vil behandlingen af ordren tage 5 dage yderligere. Bemærk, at forsendelser ikke kan leveres til postboksadresser.
Flere af produkterne er bestilt fra en samarbejdspartner, hvilket kan forlænge leveringstiden. Der henvises til forsendelsestiden nævnt på hver enkelt produktside, og ligeledes i kassen, for at kende din endelige forventede leveringsdato. Den endelig estimerede leveringstid vil fremgå på din bekræftelsesmail, som du modtager umiddelbart efter købet.
Gratis levering gælder ikke for større og tungere produkter, der er tildelt ekstra forsendelsesomkostninger, f.eks. vogne, foder, tilskud og transportvarer til kæledyr.
Nogle piske vil også have en fast fragtpris da de kræver specialindpakning og håndtering og sendes for sig selv.
Den forventede leveringstid og leveringsmetode for ordren er præsenteret i købsprocessen. Kunderne skal være opmærksomme på, at på Horze hjemmesiden er der varer, der har en længere leveringstid. Bestilling af en eller flere af disse varer vil forlænge leveringstiden for hele ordren. Leveringstiden er tydeligt præsenteret på hver enkelt produktside, og ligeledes i kassen. Den gennemsnitlige leveringstid er 2 arbejdsdage.
Ordrer med broderi har 5 dage længere leveringstid.
De tilgængelige betalingsmetoder i din online butik er:
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Klarnas betalingsmåder
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:
Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside . Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger .
Kunden har juridisk ret til at annullere ordren inden for 14 dage, uden at opgive nogen grund. Retten til at annullere ordren ender 14 dage efter, at kunden har modtaget varen. Retten til at annullere gælder ikke for varer, som er personliggjorte eller fremstilles specielt til en individuel kunde (f.eks broderede produkter).
Hvis kunden ønsker at annullere ordren, skal denne straks underrette kundeservice, dog senest 14 dage efter modtagelse af varen.
Refusion for produkterne vil blive betalt til kunden, når den returnerede ordre er fysisk modtaget på vores lager. Vi vil give en refusion, ved brug den samme metode, der anvendes til at foretage betalingen. I nogle tilfælde skal kunden oplyse Horze om deres kontooplysninger (IBAN / SWIFT) for at få refusion. Eventuelle shipping gebyrer vil blive refunderet til kunden, hvis kunden har annulleret hele ordren fuldt ud.
Hvis ordren er finansieret af en faktura fra en tredjepart, er Horze ikke ansvarlig for eventuelle resterende gebyrer eller omkostninger, der kan opstå under annulleringsprocessen af ordren.
Hvis kunden ikke afhenter to eller flere ordrer, vil Horze lukke kundens konto. I sådanne tilfælde forbeholder Horze sig retten til at holde kundens konto lukket, indtil et genåbningsgebyr (200 kr.) er betalt.
Horze bruger online returnering
For at returnere en pakke til os, skal du logge ind på din konto og begynde en online returproces.
Horze forbeholder sig ret til at opkræve et returgebyr på 15 kr. pr. ordre. Returgebyret vil automatisk blive fratrukket refusionsbeløbet for de returnerede produkter.
Vær opmærksom på, at skulle du vælge, at benytte det fremsendte pakkelabel hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten. Det er udelukkende en service vi tilbyder – så vores kunder opnår den billigst mulige fragt. Hvis man sender retur med anden fragt er det selvfølgelig også på eget ansvar, men her skal du også selv betale for at pakken returneres.
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@horze.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Ingen fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er personliggjorte eller fremstilles specielt til en individuel kunde (F.eks. broderede produkter eller travvogne og sulkyer. Disse er ikke berettiget til returnering eller ombytning, da disse er personliggjorte produkter.)
Hvis en broderet produkt returneres til vores lager på grund af, at det ikke at blevet hentet af kunden, vil Horze forsøge at kontakte kunden via e-mail, telefon og brev, for at gøre et yderligere leveringsforsøg. Kunden har ret til at få ordren leveret en gang mere uden ekstra omkostninger. Hvis Horze ikke kan komme i kontakt med kunden inden for 14 dage, vil Horze opkræve kunden for produktprisen og et ekstra ekspeditionsgebyr, og destruere produktet. Hvis et gensendt broderet produkt kommer tilbage til vores lager for anden gang, vil vi opkræve kunden for produktprisen, samt omkostningerne for begge forsendelsers og destruere produktet.
Bemærk venligst at nogle produkter ikke kan refunderes på grund af hygiejne- og sikkerhedsforskrifter. Returneret undertøj accepteres ikke, medmindre produkterne er uåbnede i original emballage.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, men vil i det flest tilfælde fratrække et gebyr på 50 kroner for brudt eller beskidt vareemballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Hvis et produkt som er en del af 3 for 2-tilbuddet returneres, vil tilbuddet ikke gælde længere. Prisen på det gratis produkt vil blive trukket fra det refunderede beløb.
Hvis ordren er finansieret af en faktura fra en tredjepart, er Horze ikke ansvarlig for eventuelle resterende gebyrer eller omkostninger, der kan opstå under annulleringsprocessen af ordren.
Hvis kunden ikke afhenter to eller flere ordrer, vil Horze lukke kundens konto. I sådanne tilfælde forbeholder Horze sig retten til at holde kundens konto lukket, indtil et genåbningsgebyr (200 kr.) er betalt.
Hvis produktet leveres beskadiget, defekt eller ukomplet, har kunden en 2 års ret til at gøre krav erstatning. Horze forbeholder sig retten til ikke at godkende skader, der er forårsaget af ukorrekt behandling af produktet fra kundens side, eller hvis kunden ikke følger de normale retningslinjer for brug. Vi gør alle rimelige bestræbelser på, så præcist som muligt, at fremvise vores produkters egenskaber, herunder sammensætning og farver. Den farve du ser, afhænger af dit computersystem, og vi kan ikke garantere, at din computer vil vise farverne præcist. Små variationer i farve eller detaljer, samt mindre problemer såsom ridser på produktet, kan være et for lille grundlag til at få et erstatningskrav godkendt, og er derfor normalt ikke berettiget til refusion.
Hvis erstatningskravet bliver godkendt, vil Horze reparere eller erstatte punktet gratis, eller give dig en prisnedsættelse, eller en fuld refusion.
Kunden skal kontakte Horze kundeservice for at effektuere erstatningskravet. Behandlingstiden er typisk op til 14 dage.
Horze forsøger altid først at løse klager og eventuelle tvister med kunderne. Hvis uenigheden ikke kan løses mellem parterne (sælger-kunde), kan kunden frembringe sagen for Center for Klageløsning.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@horze.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens - online klageportal her.
Kuponer (der er uddelt i en bestemt salgsfremmende periode, og som ikke kan købes) er gældende for en afgrænset, og på forhånd fastsat, periode. En engangskupon kan kun bruges én gang.
Den vil ikke længere være gyldig for en ny ordre, selv om den oprindelige ordre blev returneret eller annulleres. Kuponer skal indløses ved at indtaste kuponkoden i det relevante felt i kassen, før du sender ordren. Kuponer kan gælde for afgrænsede produkter eller brands. Kuponer kan sædvanligvis ikke kombineres med andre kuponer. Nogle kuponer har en minimum ordregrænse.
Kuponer kan ikke ombyttes til penge. Kuponer kan ikke anvendes, efter en ordre er blevet sendt.
Hvis der anvendes en kupon til en ordrerabat (f.eks. 100kr. rabatkupon), vil rabatbeløbet fordelet på hvert enkelt produkt i ordren. Hvis kunden returnerer en eller flere af de elementer, vil vi refundere den nedsatte pris for returvaren.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Horze International GmbH og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.horze.dk er Mag. jur. Djoko Lukic.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: privacy@horze.com.
For mere information omkring vores håndtering af persondata – læs her.
For at beskytte dine personlige oplysninger, tager vi de nødvendige forholdsregler og følger branchens bedste praksis for at sikre, at de ikke er uhensigtsmæssigt tabt, misbrugt, tilgået, oplyst, ændret eller ødelagt.
Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger er oplysningerne krypteret med Secure Socket Layer-teknologi (SSL) og lagres med en AES-256 kryptering. Selvom ingen metode til transmission via internettet eller elektronisk lagring er 100% sikker, følger vi alle PCI-DSS krav og gennemfører yderligere generelt accepterede industristandarder.
Vi anvender såkaldte cookies på Horze hjemmesiden. Cookies er små tekstfiler, der gemmes på din computer, som vores webserver bruger til at give dig adgang til nogle af de tilgængelige funktioner på hjemmesiden.
Horze bruger cookies til at forbedre hjemmesiden for kunder, f.eks ved at tilpasse hjemmesiden i henhold til kundernes ønsker, valg og interesser, for at hjælpe dig med at holde styr på, hvilke produkter der er blevet lagt i din indkøbskurv, og håndtere dine indkøb, at sikre, at du er logget ind på hjemmesiden, så du ikke er nødt til at logge ind hver gang du søger på en anden side, til at tilpasse vores tjenester for at sikre du modtager reklame, som er relevant for dig, og for at vi kan opfylde vores forpligtelser i forhold til et køb.
Permanente cookies bliver anvendt, blandt andet for at gemme eventuelle personlige indstillinger på Horze f.eks for at sikre, at du ikke behøver at gentage visse valg, hver gang du besøger hjemmesiden og for at tilpasse og gøre information og markedsføring så relevant for dig som muligt. Midlertidige cookies bliver brugt, blandt andet med henblik på registrering af statistik for brugen af hjemmesiden.
Ved at acceptere Horzes Vilkår og betingelser og / eller denne fortrolighedspolitik og ved at bruge Horzes Hjemmeside, accepterer du brugen af cookies som beskrevet ovenfor. Hvis du ikke accepterer at cookies bliver brugt, kan du slå cookies fra i sikkerhedsindstillingerne i din web browser.
Vi forbeholder os retten til at ændre denne fortrolighedspolitik når som helst, så venligst gennemlæs den regelmæssigt. Ændringer og præciseringer vil træde i kraft umiddelbart efter deres opslag på hjemmesiden. Hvis vi foretager væsentlige ændringer til denne politik, vil vi underrette dig her, at det er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger det, og under hvilke omstændigheder, om nogen, vi bruger og / eller videregive det.
Hvis vores butik er erhvervet eller fusioneret med et andet selskab, kan dine oplysninger blive overført til de nye ejere, så vi kan fortsætte med at sælge produkter til dig.
Flemingstraße 22
36041 Fulda
Deutschland
Administrerende Direktør: Viola Rebmann, Niko Neuhof
Moms nummer: DE288579384
Registreringsnummer: HRB 7995
Firmaet er registreret i: Amtsgericht Fulda
+45 35 15 10 19
https://datenschutzbuero.hamburg
Mag. jur. Djoko Lukic
Suhrenkamp 59 – 22335 Hamburg
Mail: horze@datenschutzbuero.hamburg