VILKÅR OG BETINGELSER

 

 

ALMINDELIGE SPØRGSMÅL



Følgende vilkår og betingelser gælder for alle kundeordrer på Horze hjemmesiden.

Ved brug af Horzes hjemmeside eller ved at afgive en ordre på Horzes hjemmeside (www.horze.dk), accepterer kunden de vilkår og betingelser, som er nævnt nedenfor. Før afgivelse af en ordre, skal kunden sikre sig at have læst og forstået vilkår og betingelser.

Når der afgives en ordre på Horzes hjemmeside, forsikrer kunden om at være over 18 år. Kunder under en alder af 18 år skal, ved anmodning fra sælgeren, fremvise et skriftlig brev med tilladelse til at foretage en online køb. Kunden forpligter sig til at informere sandfærdigt om alle betalings-, kontakt- og personlige oplysninger, og er ansvarlig for at give aktuel og præcis information til sælger.

Kunden er ansvarlig for at betalingsmidlet (kreditkort, PayPal-konto osv) er hans / hendes egendel og at den person der bestiller, har ret til at bruge den specifikke betalingsmetode. Et betalingskort / kreditkort eller bankkonto skal have tilstrækkelige midler til at dække det samlede beløb for ordren. Sælgeren forbeholder sig ret til at kontrollere kortets dækning og de givne betalingsoplysninger, før afsendelse af ordren. Horze er ikke forpligtet til at tilbyde hele spektret af forskellige betalingsmetoder til kunden.

Horze er ikke ansvarlig for, eller hæfter for nogen af sådanne ordrer, afgivet under falsk identifikation, ved hjælp af en anden kundes konto eller ved brug af anden uærlig metode.

Produkter og services som fremgår på Horzes hjemmeside i løbet af en bestemt periode, garanterer ikke at en given vare eller tjenesteydelse altid er tilgængelig. Vi forbeholder os retten til at fjerne et produkt til enhver tid.

Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår og betingelser uden forudgående varsel. De synlige på købstidspunktet betingelser gælder for orden, når du afgiver den.

Kunden vil modtage en ordrebekræftelse, ved afgivelse af en ordre online. Hvis en vare med broderi bestilles, er kunden ansvarlig for at kontrollere, at oplysningerne er korrekte. Ordrebekræftelsen skal kontrolleres ordentligt efter bestillingen, og kunden bør bede om øjeblikkelig korrektion om nødvendigt. Ændringerne kan foretages, så længe ordren endnu ikke er blevet plukket eller sendt. Horze er ikke ansvarlig for ændringer, der er kommet for sent, efter en ordre er blevet godkendt.

 


 

BRANDS, VAREMÆRKER, COPYRIGHT



Ophavsret og immaterielle rettigheder vedrørende alle tjenester, herunder (uden begrænsninger) alle programmer, grafisk indhold og skriftlig information, tilhører Horze som forbeholder sig alle rettigheder.

Horze, Horze logo og alle andre varemærker, der anvendes i onlinebutikken tilhører enten Horze eller andre varemærkeindehavere. Disse varemærker kan ikke kopieres og bruges uden tilladelse fra Horze. Eventuelle varemærker eller andre mærker, der anvendes på hjemmesiden skal være til ejerens eneste fordel.

Copyright © 2019 Horze International GmbH. All rights reserved.

 

PRISER OG FORSENDELSESOMKOSTNINGER

Der skal på websiden bestilles produkter for minimum 200 kr. for at gennemføre en ordre. 

Priserne som fremgår i vores online butik er inklusive moms, men inkluderer ikke forsendelsesomkostninger. Vores nuværende forsendelsesomkostninger er:

 Forsendelsesomkostninger i Danmark fra en ordreværdi på 699 kr. = gratis levering

 Forsendelsesomkostninger i Danmark fra en ordreværdi på 200 - 699 kr. = fra 49 kr.

Alle ordrer afgivet i Horze webshop afsendes inden for 2 hverdage efter bestillingen er foretaget. Der kan dog forekomme forsinkelser i højsæsoner og under kampagner. Men vi bestræber os selvfølgelig på, at levere varerne indenfor den estimeret leveringstid. For ordrer, der indeholder brodering, vil behandlingen af ordren tage 5 dage yderligere. Bemærk, at forsendelser ikke kan leveres til postboksadresser.

  • Flere af produkterne er bestilt fra en samarbejdspartner, hvilket kan forlænge leveringstiden. Der henvises til forsendelsestiden nævnt på hver enkelt produktside, og ligeledes i kassen, for at kende din endelige forventede leveringsdato. Den endelig estimerede leveringstid vil fremgå på din bekræftelsesmail, som du modtager umiddelbart efter købet.

Gratis levering gælder ikke for større og tungere produkter, der er tildelt ekstra forsendelsesomkostninger, f.eks. vogne, foder, tilskud og transportvarer til kæledyr.

Nogle piske vil også have en fast fragtpris da de kræver specialindpakning og håndtering og sendes for sig selv.

 


LEVERING


Den forventede leveringstid og leveringsmetode for ordren er præsenteret i købsprocessen. Kunderne skal være opmærksomme på, at på Horze hjemmesiden er der varer, der har en længere leveringstid. Bestilling af en eller flere af disse varer vil forlænge leveringstiden for hele ordren. Leveringstiden er tydeligt præsenteret på hver enkelt produktside, og ligeledes i kassen. Den gennemsnitlige leveringstid er 2 arbejdsdage.

Ordrer med broderi har 5 dage længere leveringstid.

BETALINGSMETODER

De tilgængelige betalingsmetoder i din online butik er:

  • Visa Dankort
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • Klarna invoice
  • Klarna konto
  • PAY PAL


Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Klarnas betalingsmåder

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:

  • Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
  • Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her .

Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside . Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger .


ANNULLERING AF ORDRE

Kunden har juridisk ret til at annullere ordren inden for 14 dage, uden at opgive nogen grund. Retten til at annullere ordren ender 14 dage efter, at kunden har modtaget varen. Retten til at annullere gælder ikke for varer, som er personliggjorte eller fremstilles specielt til en individuel kunde (f.eks broderede produkter).

Hvis kunden ønsker at annullere ordren, skal denne straks underrette kundeservice, dog senest 14 dage efter modtagelse af varen.

Refusion for produkterne vil blive betalt til kunden, når den returnerede ordre er fysisk modtaget på vores lager. Vi vil give en refusion, ved brug den samme metode, der anvendes til at foretage betalingen. I nogle tilfælde skal kunden oplyse Horze om deres kontooplysninger (IBAN / SWIFT) for at få refusion. Eventuelle shipping gebyrer vil blive refunderet til kunden, hvis kunden har annulleret hele ordren fuldt ud.

Hvis ordren er finansieret af en faktura fra en tredjepart, er Horze ikke ansvarlig for eventuelle resterende gebyrer eller omkostninger, der kan opstå under annulleringsprocessen af ordren.

Hvis kunden ikke afhenter to eller flere ordrer, vil Horze lukke kundens konto. I sådanne tilfælde forbeholder Horze sig retten til at holde kundens konto lukket, indtil et genåbningsgebyr (200 kr.) er betalt.

Fortrydelsesret

Horze bruger online returnering

For at returnere en pakke til os, skal du logge ind på din konto og begynde en online returproces.
 

Registrering af returnering

  1. Log ind på din kundekonto her.
  2. Hvis du har bestilt uden en kundekonto, kan du registrere en returnering her.
  3. Når du har registreret din returnering, vil du modtage en returlabel via e-mail. 
  4. Pak de varer, der skal returneres.
  5. Print returlabelen ud, og sæt den på pakken.
  6. Tag pakken med til det nærmeste servicecenter.


Horze forbeholder sig ret til at opkræve et returgebyr på 15 kr. pr. ordre. Returgebyret vil automatisk blive fratrukket refusionsbeløbet for de returnerede produkter.

Vær opmærksom på, at skulle du vælge, at benytte det fremsendte pakkelabel hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten. Det er udelukkende en service vi tilbyder – så vores kunder opnår den billigst mulige fragt. Hvis man sender retur med anden fragt er det selvfølgelig også på eget ansvar, men her skal du også selv betale for at pakken returneres.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice.

 

Fortrydelsesret

 

For ordrer afgivet mellem 25. november 2024 og 16. december 2024 forlænger vi frivilligt vores returperiode til 60 dage.

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@horze.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Ingen fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er personliggjorte eller fremstilles specielt til en individuel kunde (F.eks. broderede produkter eller travvogne og sulkyer. Disse er ikke berettiget til returnering eller ombytning, da disse er personliggjorte produkter.)

Hvis en broderet produkt returneres til vores lager på grund af, at det ikke at blevet hentet af kunden, vil Horze forsøge at kontakte kunden via e-mail, telefon og brev, for at gøre et yderligere leveringsforsøg. Kunden har ret til at få ordren leveret en gang mere uden ekstra omkostninger. Hvis Horze ikke kan komme i kontakt med kunden inden for 14 dage, vil Horze opkræve kunden for produktprisen og et ekstra ekspeditionsgebyr, og destruere produktet. Hvis et gensendt broderet produkt kommer tilbage til vores lager for anden gang, vil vi opkræve kunden for produktprisen, samt omkostningerne for begge forsendelsers og destruere produktet.
 

Bemærk venligst at nogle produkter ikke kan refunderes på grund af hygiejne- og sikkerhedsforskrifter. Returneret undertøj accepteres ikke, medmindre produkterne er uåbnede i original emballage.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, men vil i det flest tilfælde fratrække et gebyr på 50 kroner for brudt eller beskidt vareemballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis et produkt som er en del af 3 for 2-tilbuddet returneres, vil tilbuddet ikke gælde længere. Prisen på det gratis produkt vil blive trukket fra det refunderede beløb.

 

Hvis ordren er finansieret af en faktura fra en tredjepart, er Horze ikke ansvarlig for eventuelle resterende gebyrer eller omkostninger, der kan opstå under annulleringsprocessen af ordren.

 

Hvis kunden ikke afhenter to eller flere ordrer, vil Horze lukke kundens konto. I sådanne tilfælde forbeholder Horze sig retten til at holde kundens konto lukket, indtil et genåbningsgebyr (200 kr.) er betalt.


Reklamationsret


Hvis produktet leveres beskadiget, defekt eller ukomplet, har kunden en 2 års ret til at gøre krav erstatning. Horze forbeholder sig retten til ikke at godkende skader, der er forårsaget af ukorrekt behandling af produktet fra kundens side, eller hvis kunden ikke følger de normale retningslinjer for brug. Vi gør alle rimelige bestræbelser på, så præcist som muligt, at fremvise vores produkters egenskaber, herunder sammensætning og farver. Den farve du ser, afhænger af dit computersystem, og vi kan ikke garantere, at din computer vil vise farverne præcist. Små variationer i farve eller detaljer, samt mindre problemer såsom ridser på produktet, kan være et for lille grundlag til at få et erstatningskrav godkendt, og er derfor normalt ikke berettiget til refusion.

Hvis erstatningskravet bliver godkendt, vil Horze reparere eller erstatte punktet gratis, eller give dig en prisnedsættelse, eller en fuld refusion.

Kunden skal kontakte Horze kundeservice for at effektuere erstatningskravet. Behandlingstiden er typisk op til 14 dage.

Horze forsøger altid først at løse klager og eventuelle tvister med kunderne. Hvis uenigheden ikke kan løses mellem parterne (sælger-kunde), kan kunden frembringe sagen for Center for Klageløsning.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@horze.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens - online klageportal her.


KUPONER OG GAVEKORT


Kuponer (der er uddelt i en bestemt salgsfremmende periode, og som ikke kan købes) er gældende for en afgrænset, og på forhånd fastsat, periode. En engangskupon kan kun bruges én gang. Den vil ikke længere være gyldig for en ny ordre, selv om den oprindelige ordre blev returneret eller annulleres. Kuponer skal indløses ved at indtaste kuponkoden i det relevante felt i kassen, før du sender ordren. Kuponer kan gælde for afgrænsede produkter eller brands. Kuponer kan sædvanligvis ikke kombineres med andre kuponer. Nogle kuponer har en minimum ordregrænse.

Kuponer kan ikke ombyttes til penge. Kuponer kan ikke anvendes, efter en ordre er blevet sendt.

Hvis der anvendes en kupon til en ordrerabat (f.eks. 100kr. rabatkupon), vil rabatbeløbet fordelet på hvert enkelt produkt i ordren. Hvis kunden returnerer en eller flere af de elementer, vil vi refundere den nedsatte pris for returvaren.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Horze International GmbH og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.horze.dk er Mag. jur. Djoko Lukic.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: privacy@horze.com.

For mere information omkring vores håndtering af persondata – læs her.

Databeskyttelsesrådgiver:
 
datenschutzbuero.HAMBURG
Mag. jur. Djoko Lukic
Suhrenkamp 59
22335 Hamburg
https://datenschutzbuero.hamburg

SIKKERHED

For at beskytte dine personlige oplysninger, tager vi de nødvendige forholdsregler og følger branchens bedste praksis for at sikre, at de ikke er uhensigtsmæssigt tabt, misbrugt, tilgået, oplyst, ændret eller ødelagt.

Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger er oplysningerne krypteret med Secure Socket Layer-teknologi (SSL) og lagres med en AES-256 kryptering. Selvom ingen metode til transmission via internettet eller elektronisk lagring er 100% sikker, følger vi alle PCI-DSS krav og gennemfører yderligere generelt accepterede industristandarder.



COOKIES

Vi anvender såkaldte cookies på Horze hjemmesiden. Cookies er små tekstfiler, der gemmes på din computer, som vores webserver bruger til at give dig adgang til nogle af de tilgængelige funktioner på hjemmesiden.

Horze bruger cookies til at forbedre hjemmesiden for kunder, f.eks ved at tilpasse hjemmesiden i henhold til kundernes ønsker, valg og interesser, for at hjælpe dig med at holde styr på, hvilke produkter der er blevet lagt i din indkøbskurv, og håndtere dine indkøb, at sikre, at du er logget ind på hjemmesiden, så du ikke er nødt til at logge ind hver gang du søger på en anden side, til at tilpasse vores tjenester for at sikre du modtager reklame, som er relevant for dig, og for at vi kan opfylde vores forpligtelser i forhold til et køb.

Permanente cookies bliver anvendt, blandt andet for at gemme eventuelle personlige indstillinger på Horze f.eks for at sikre, at du ikke behøver at gentage visse valg, hver gang du besøger hjemmesiden og for at tilpasse og gøre information og markedsføring så relevant for dig som muligt. Midlertidige cookies bliver brugt, blandt andet med henblik på registrering af statistik for brugen af hjemmesiden.

Ved at acceptere Horzes Vilkår og betingelser og / eller denne fortrolighedspolitik og ved at bruge Horzes Hjemmeside, accepterer du brugen af cookies som beskrevet ovenfor. Hvis du ikke accepterer at cookies bliver brugt, kan du slå cookies fra i sikkerhedsindstillingerne i din web browser.

ÆNDRINGER I FORTROLIGHEDSPOLITIK

Vi forbeholder os retten til at ændre denne fortrolighedspolitik når som helst, så venligst gennemlæs den regelmæssigt. Ændringer og præciseringer vil træde i kraft umiddelbart efter deres opslag på hjemmesiden. Hvis vi foretager væsentlige ændringer til denne politik, vil vi underrette dig her, at det er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger det, og under hvilke omstændigheder, om nogen, vi bruger og / eller videregive det.

Hvis vores butik er erhvervet eller fusioneret med et andet selskab, kan dine oplysninger blive overført til de nye ejere, så vi kan fortsætte med at sælge produkter til dig.

JURIDISK MEDDELELSE

 

Horze International GmbH

Flemingstraße 22
36041 Fulda
Deutschland

 

Administrerende Direktør: Viola Rebmann, Niko Neuhof

Moms nummer: DE288579384

Registreringsnummer: HRB 7995

Firmaet er registreret i: Amtsgericht Fulda

+45 35 15 10 19

 
Datenschutzbeauftragter:

https://datenschutzbuero.hamburg

Mag. jur. Djoko Lukic

Suhrenkamp 59 – 22335 Hamburg

Mail: horze@datenschutzbuero.hamburg

 

 

Standardfortrydelsesformular



Du finner standardfortrydelsesformular her